EUROCARGO – vůz roku 2016

ÚSPĚŠNÁ ŘADA:
nejprodávanější vozidlo – spolehlivé a všestranné vozidlo, které si vybralo půl milionu zákazníků v Evropě, Africe, na Blízkém východě, velké množství modifikací (krátká, dlouhá, dlouhá vysoká a 6 + 1 kabina), 6,5 – 19 t celkové hmotnosti vozidla a 35 t celkové hmotnosti soupravy, délky nástaveb od 3,5 do 10 m, verze 4 x 2 a 4 x 4 (11,5 a 15 tun). Nové Eurocargo je celkem dostupné v 11 000 verzích.
Nové Eurocargo představuje zlepšení celkových nákladů na vlastnictví až o 5 % ve srovnání s předchozím modelem.


MOTORY:
Snížení spotřeby až o 8%, EURO VI s jednoduchým systémem dodatečné úpravy spalin-systém HI-SCR s pasivním filtrem pevných částic DPF (selektivní katalytická redukce) se vyznačuje ve srovnání s vozidly s řešením EGR+SCR nízkou hmotností a vysokou účinností a eliminuje prostoje kvůli regeneraci. Regenerace filtru pevných částic (DPF) je pasivní, kontinuální a zcela řízená automaticky vozidlem tzn., že řidič nemusí vyvíjet žádnou aktivitu, nejsou potřebné pravidelné technické zastávky a komponenty nejsou vystavovány tepelnému zatížení, což zvyšuje spolehlivost a životnost dílů.
Servisní interval až 80.000 km, nízká spotřeba paliva, 4 válcové motory o výkonu 160, 180,190 nebo 210 k, 6 válcové motory o výkonu 220, 250, 280 nebo 320 koní! Technologie CNG (stlačený zemní plyn) – motor o výkonu 204 koní. Celkově v Evropě prodáno 13.000 vozidel se CNG motory.
Spolehlivost – velká životnost – malá spotřeba PHM: nejnovější generace systému elektronicky řízeného vysokotlakého vstřikování COMMON RAIL, nejvyšší úroveň výkonu a krouticího momentu (až 1.100 Nm), široký rozsah kroutících momentů (zvýšení až o 18 %), elektronicky ovládaná výfuková brzda motoru, nová EDC a turbodmychadlo.
Motorový olej s nízkou viskozitou, který snižuje tření, zvyšuje účinnost a prodlužuje intervaly údržby, nový olej s nízkou viskozitou v zadní nápravě, elektronicky řízená dvoustupňová elektromagnetická spojka ventilátoru, funkce EcoRoll a EcoSwitch.

VÍCE BEZPEČNOSTI:
Airbag
LDWS – systém varování při opuštění jízdního pruhu (systém varuje řidiče, když vozidlo nechtěně opustí jízdní pruh).
AEBS – pokročilý systém nouzového brzdění- systém měří vzdálenost k vozidlu jedoucím vpředu a počítá dobu do potenciální kolize, v případě nebezpečí automaticky snižuje rychlost
ACC– adaptivní tempomat – přizpůsobuje rychlost udržováním bezpečné vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu.
ESP (elektronický stabilizační systém), nový brzdový systém (elektronicky řízené kotoučové brzdy na všech kolech), aktivní systém ABS a výkonná motorová brzda, nové elektronické asistenční systémy ASR (protiprokluzový) a Hill Holder (snadný rozjezd do svahu), inovace elektrického systému, vyjímečně silný podvozek, vysoce kvalitní materiály, elektronické vybavení na přístrojové desce poskytuje včasné varování o poruchách na vozidle a podává přehledné informace o stavu vozidla, zmenšený poloměr otáčení, mimořádný výhled z vozidla, imobilizér, nízká hmotnost podvozku
LED a xenonové světlomety pro denní svícení, ovládací prvky na volantu pro audio a Bluetooth™ zařízení

KOMFORT:
řadící páka umístěná na přístrojové desce, velice lehké a zároveň stabilní řízení, motory jsou kombinovány s 6 nebo 9 stupňovými plně synchronizovanými manuálními převodovkami, 6 nebo 12 stupňovými automatizovanými nebo automatickými převodovkami s měničem momentu.
zvýšená střecha s el. ovládaným střešním oknem, obrovský vnitřní prostor kabiny – maximální odkládací prostory, jednoduché a snadné ovládání všech vypínačů a prvků respektive jejich lehká dosažitelnost, palubní počítač s ukazatelem okamžité spotřeby PHM, výškově nastavitelný volant, flexibilita (o 30% méně časté přeřazování rychlosti), nízká hmotnost a snadné opravy
Čelní sklo s UV filtrem, nové přední a boční deflektory
Nový nárazník poslouží jako schůdky pro přístup při čištění čelního skla a je v něm také integrován AEBS radar. Nové sdružené svítilny s LED světlomety pro denní svícení.
Nové Eurocargo je nejlepší nákladní vozidlo do městského provozu: nejlepší vozidlo pro dodávky do domu, rozvážky po městě a ostatní práce v městských centrech. A to díky ideální šířce kabiny (2,1 m), velkému rejdu předních kol (52 stupňů) a nejlepšímu poloměru otáčení ve své třídě. Ovládací prvky na volantu umožňují řidiči zcela bezpečně používat rádio a telefon. Nové ergonomičtější ovládací prvky k ovládání klimatizace, světel a automatické/automatizované převodovky. Více úložných prostor na věci a dokumenty, speciální odkládací přihrádky na karty a závěsnou tyč na zadní stěně kabiny,konzola s dvěma držáky lahví, 12V zásuvka a volitelná přípojku stlačeného vzduchu. Nová mobilní kancelář s posuvným stolkem a úložným prostorem o objemu 20 litrů může pojmout notebook nebo tablet; je také vybavena lampičkou na čtení, bočními úložními kapsami a dvěma USB konektory pro nabíjení elektronických přístrojů.
Nový design ovlivňuje také interiér – vyhřívaná sedačka včetně ventilace, opěrka rukou pro všechna sedadla, snadný průchod kabinou.

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ:
emisní norma EURO 6, úsporné motory – nízká spotřeba – snížení úrovně výfukových zplodin. Varianta CNG (pohon na zemní plyn).